Tuesday, January 29, 2008

Ice - Ice


This photo is from Sunday. Taken through my kitchen window.By now it warmed up a bit and it looks like we get a short winter break again. Although it is still white all around us on the hill!
Dieses Foto ist vom Sonntag. Es ist durch mein Kuechenfenster aufgenommen. Zwischenzeitlich ist es etwas milder geworden, aber immer noch ist es weiss auf unserem Berg u um uns herum.

17 comments:

Annie said...

It does look like a curtain across the porch. If the temperatures warm you might think that Mother Nature decided to draw back the curtain for a while to let the sun shine in.

Dave said...

I haven't seen such large icicles in quite a long time... I don't miss them! :-)

Take care!

Jutta said...

Jesses na was für grosse Eiszapfen.Habe ich hier lange nicht gesehen,denke das letzte Mal in der Rhön.
Hier melden sie nun auch wieder was kälter und Schnee.
Für die Rosenmontagszüge nicht das Beste Wetter,aber was so richtige Narren sind denen macht das nichts aus:-)

ROro said...

Boah, ihr habt so viel Schnee und über so lange Zeit. Bei uns in Berlin ist bis jetzt noch kein Winter da gewesen und ich denk auch nicht, dass da noch viel wird.
Danke für dein liebes Kommentar auf meinem Blog. Ja, ich kann mich auch noch sehr gut an letzes Jahr erinnern, als du mich mit zum See genommen hast. Das war ein total schöner Tag.
Am 11.März komme ich für 3 Wochen nach CT. Ich habe Interviews mit Schulen -- werde mein Zirkuspädagogik Programm vorstellen. Mal sehen, wie es in den USA ankommt.
Unseren Kater haben wir schon richtig in unser Herz geschlossen und er uns auch.Es ist schön mit Tieren zu leben, aber da erzähle ich dir ja sicher nichts Neues. ;o)

oldmanlincoln said...

The ice makes things look very cold. As I get older and older, the cold weather begins to both me and my wife, Patty, more and more. Some of it has to be arthritis but I think the rest is that we just get cold in our bones.

Thanks for all your visits to my blog.

Mike said...

I had no idea you had so much snow in that part of the world. It's very pretty. Lovely.

Olivier said...

il faut faire attention de ne pas se mettre en dessous ;o)

Mellimaus said...

That's a beautiful picture, through the window. I like it!

ft. lauderdale daily photo said...

Eeks! Too cold for me!

Martha said...

Looks just like the winters I've come to know and love.

J. Andrew Lockhart said...

Those are huge!!

hannapurzel said...

TOLL!!!! Ich habe schon sehr lange keine Eiszapfen mehr gesehen... Schade eigentlich!!!
Ich sende Dir herzlichste Grüsse!

KOSTAS said...

A lot of years before we saw such big pieces of ice from our roofs.
Now finally we prayed, even for small rain!
Marvellous the photograph, and we thank that him you were shared with us.

Wanda said...

How beautiful, so sparkling so crisp. I've a little behind on my reading...Aunt Cassie has taken a turn for the worse!!
Love seeing Winter from a distance!!

Angela Marie said...

Oh wow!
Those are huge icicles!

Lucia said...

Lina und vor allem Johanna sind von diesen Riesen-Eiszapfen RESTLOS begeistert. Johanna sagte zwei mal: "den (den größten Eiszapfen da links) möchte ich gern essen!"

Gudl said...

Hallo Lucia,
das ist ja lustig.
Zwischenzeitlich sind die Eiszapfen am Haus weg, aber dafuer haben wir nun Eis u Schnee auf den Baeumen!! Geb den 'girls' mal einen Bussi von der Tante Gu!